Vragen en antwoorden
U kan ons altijd bellen of e-mailen, maar misschien vind u het antwoord hieronder.
T: 085 – 0491 536
E: info@kruiszorgconnect.nl
Bellen & internet
Zone-indeling
Hieronder vind je de zone-indeling.
Zone 1
– Andorra
– Azoren (Portugal)
– België
– Bulgarije
– Canarische eilanden
– Cyprus (Grieks deel)
– Denemarken
– Duitsland
– Engeland (Verenigd Koninkrijk)
– Estland
– Faeröer
– Finland
– Frankrijk
– Frans-Guyana (Frankrijk)
– Gibraltar (Verenigd Koninkrijk)
– Griekenland
– Groot-Brittannië
– Guadeloupe (Frankrijk)
– Guernsey
– Hongarije
– Ierland
– IJsland
– Italië
– Jersey
– Kroatië
– Letland
– Liechtenstein
– Litouwen
– Luxemburg
– Madeira (Portugal)
– Malta
– Man (Isle of Man)
– Martinique (Franse Antillen)
– Mayotte
– Monaco
– Nederland
– Noord-Ierland (Verenigd Koninkrijk)
– Noorwegen
– Oekraïne (vanaf 1 december 2023)
– Oostenrijk
– Polen
– Portugal
– Réunion (Frankrijk)
– Roemenië
– Saint Martin (Frankrijk)
– San Marino
– Schotland (Verenigd Koninkrijk)
– Slovenië
– Slowakije
– Spanje
– Tsjechië
– Vaticaanstad
– Verenigd Koninkrijk
– Wales (Verenigd Koninkrijk)
– Zweden
– Zwitserland
Zone 2
– Albanië
– Bosnië
– Canada
– Cyprus (Turks deel)
– Kosovo
– Macedonië
– Montenegro
– Servië
– Turkije
– Verenigde Staten
Zone 3
– Afghanistan
– Alaska
– Algerije
– Amerikaans Samoa
– Angola
– Anguilla
– Antigua en Barbuda
– Armenië
– Aruba (Nederlandse Antillen)
– Ascension
– Australië
– Australisch Antarctica
– Azerbeidzjan
– Bahrein
– Bangladesh
– Barbados
– Belize
– Benin
– Bermuda
– Bhutan
– Bolivië
– Bonaire (Nederlandse Antillen)
– Botswana
– Brazilië
– Brunei
– Burkina Faso
– Burundi
– Cambodja
– Cameroen
– Centraal Afrikaanse Republiek
– Chili
– China
– Christmas Eilanden
– Cocos Eilanden
– Colombia
– Comoren
– Congo
– Cook Eilanden
– Costa Rica
– Curaçao (Nederlandse Antillen)
– Diego Garcia
– Djibouti
– Dominica
– Dominicaanse Republiek
– D.R. Congo
– Ecuador
– Egypte
– Equatoriaal Guinee
– Eritrea
– Ethiopië
– Falkland Eilanden
– Fiji
– Filipijnen
– Frans Polynesië
– Gambia
– Georgië
– Ghana
– Grenada
– Groenland
– Guam (incl. Mariana Islands)
– Guantanamo Bay
– Guinee
– Guinee Bissau
– Haiti
– Hawaii
– Hong Kong
– India
– Indonesië
– Irak
– Iran
– Israël
– Ivoorkust
– Jamaica
– Japan
– Jemen
– Jordanië
– Kaaiman Eilanden
– Kaapverdië
– Kazakhstan
– Kiribati
– Koeweit
– Kyrgyzstan
– Lesotho
– Libanon
– Liberia
– Libië
– Maagdeneilanden (UK)
– Maagdeneilanden (US)
– Macau
– Madagascar
– Malawi
– Maleisië
– Mali
– Marokko
– Marshall Eilanden
– Mauritanië
– Mauritius
– Micronesië
– Moldavië
– Mongolië
– Montserrat
– Mozambique
– Myanmar (Burma)
– Namibië
– Nauru
– Nepal
– Nieuw Caledonië
– Nieuw Zeeland
– Niger
– Nigeria
– Niue
– Noord Korea
– Norfolk Eilanden
– Noordelijke Mariana Eilanden
– Oezbekistan
– Oman
– Oost Timor
– Paaseilanden (Chili)
– Pakistan
– Palau (Belau)
– Panama
– Papua Nieuw Guinea
– Paraguay
– Puerto Rico
– Qatar
– Rwanda
– Saba (Nederlandse Antillen)
– Saudi Arabië
– Senegal
– Seychelles
– Sierra Leone
– Singapore
– Sint Eustatius (Nederlandse Antillen)
– Sint Maarten (Nederlandse Antillen)
– Solomon Eilanden
– Somalië
– St Helena
– St Kitts & Nevis
– St Lucia
– St Pierre en Miquelon
– St Tome en Principe
– St Vincent en the Grenadines
– Sudan
– Suriname
– Swaziland
– Syrië
– Tadzjikistan
– Taiwan
– Tanzania
– Thailand
– Tokelau
– Tonga
– Trinidad en Tobago
– Tsjaad
– Tunesië
– Turkmenistan
– Turks en Caicoseilanden
– Tuvalu
– Uganda
– Uruguay
– Vanuatu
– Verenigde Arabische Emiraten
– Vietnam
– Wallis en Futuna
– West Samoa
– Wit Rusland
– Zambia
– Zuid Afrika
– Zuid Korea
Zone 4
– Argentinië
– Cuba
– Gabon
– Guatemala
– Guyana
– Kenia
– Malediven
– Mexico
– Peru
– Rusland
– Sri Lanka
– Togo
– Venezuela
– Zimbabwe
– Verkeer via satelliet (bijvoorbeeld op open zee)
Bestellen
- Zoek het product dat u wilt hebben via onze categoriepagina’s bovenaan de pagina of door middel van de zoekfunctie rechtsboven (klik eerst op de loep).
- Selecteer het product en plaats deze vervolgens in uw winkelwagen, alle prijzen zijn inclusief btw. U kunt er nu voor kiezen om uw bestelling direct af te ronden of om nog verder te winkelen. Klaar met shoppen? Via het winkelwagen icoontje in de rechterbovenhoek gaat u naar de kassa.
- Controleer uw bestelling in de winkelwagen en rond uw bestelling af. In het bestelproces vult u uw gegevens in, waar u het pakket geleverd wilt hebben en met welke betaalmethode u graag wilt betalen (iDEAL, creditcard, SOFORT Banking, Bancontact, KBC/CBC Betaalknop of Belfius Direct Net).
- Zodra u de bestelling hebt afgerond, ontvangt u van ons een e-mail ter bevestiging. Hierin staat welke producten u heeft besteld en uw ordernummer.
- Komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Heeft u u vergist en wilt jouw bestelling annuleren of wijzigen? Neem dan direct contact op met onze klantenservice. Dan helpen wij u met de annulering of wijziging.
Heeft u iets besteld wat naar een onjuist adres wordt gestuurd en heeft u nog geen verzendbevestiging ontvangen? Geef het door aan onze klantenservice.
- Indien u op werkdagen besteld voor 15:00 uur, dan wordt uw bestelling de volgende dag geleverd, tenzij anders aangegeven.
- Het product moet voorradig zijn. Mocht een product tijdelijk niet voorradig zijn, dan wordt op de productpagina de actuele levertijd weergegeven.
- Levering vindt plaats op werkdagen en op zaterdag. Gebruik de Track & Trace code uit uw e-mail om een indicatie van de exacte levertijd of dagdeel te krijgen.
KZC producten worden gratis via PostNL bezorgd. U betaalt geen verzendkosten.
- Heeft u een bestelling geplaatst, dan ontvang u na ontvangst van de betaling een orderbevestiging in je e-mail. Heeft u deze e-mail na 24 uur nog niet gehad? Neem dan contact op met onze klantenservice.
- Indien u uw bestelling per bankoverschrijving wilt betalen, dan ontvangt u binnen 1 tot 3 werkdagen een factuur per post.
Vind u het lastig om de juiste productkeuze te maken? Wij adviseren u graag en kunnen u bovendien helpen bij uw bestelling. Neem voor vragen contact op met onze klantenservice.
Betaalmogelijkheden
KZC biedt meerdere mogelijkheden om te betalen. Bekijk ze hieronder:
Betaalmethode | Betaalkosten |
---|---|
iDEAL | Gratis |
Creditcard | Gratis |
Bancontact (België) | Gratis |
KBC/CBC Betaalknop (België) | Gratis |
Belfius Direct Net (België) | Gratis |
SOFORT Banking (België) | Gratis |
Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent. iDEAL biedt een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:
iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd en veilig. Betalen met iDEAL kan meteen, u hoeft zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. U kunt iDEAL direct gebruiken als u gebruik maakt van internetbankieren bij: ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers. U houdt constant controle en overzicht op uw betaling, de iDEAL betaling wordt meteen verwerkt en zichtbaar in uw rekeningoverzicht.
Doorgaans bieden creditcardmerken uitgebreide kopersbescherming en -verzekering. Momenteel ondersteunen we Visa, Mastercard, en American Express.
Bancontact is de meest geaccepteerde online betaalmethode in België. U kunt via uw eigen vertrouwde bankomgeving betalen. Met het kaartnummer en de vervaldatum, die op de betaalkaart staan, is betalen zo gebeurd. Via de zogeheten ‘digipas’ keurt u de betaling goed via uw eigen bankomgeving.
Alle online transacties zijn beveiligd door Mollie. Het maakt gebruik van het hoogste beveiligsniveau dat op dit moment beschikbaar is. Op de betaalpagina zijn al uw gegevens die u verzendt versleuteld via een extern geautoriseerd high-grade 256-bit SSL verbinding.
SSL staat voor Secure Sockets Layer en garandeert een veilige communicatie tussen de browser en KZC. Dit protocol versleutelt namelijk alle informatie die via uw computer en Kruiszorgconnect wordt verstuurd.
Bezorgen
Bestelt u meerdere artikelen, dan doen wij ons best om alles in één keer te versturen. De levertijd van uw bestelling is gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd.
We versturen de bestellingen die u op KZC plaatst standaard via PostNL. Indien u op werkdagen besteld voor 15:00 uur, dan wordt uw bestelling de volgende dag geleverd, tenzij anders aangegeven.
- Het product moet voorradig zijn. Mocht een product tijdelijk niet voorradig zijn, dan wordt op de productpagina de actuele levertijd weergegeven.
- Levering vindt plaats op werkdagen en op zaterdag. Gebruik de Track & Trace code uit uw e-mail om een indicatie van de exacte levertijd of dagdeel te krijgen.
Uw pakket wordt aangemeld bij PostNL zodra uw bestelling klaar is voor verzending. U ontvangt direct een e-mail met daarin de informatie (Track & Trace code) om uw pakket te volgen. Als u niet thuis bent, dan zal de bezorger een bericht achterlaten. In veel gevallen wordt uw pakket de volgende dag aangeboden.
- Verzending vanuit KZC vindt plaats op werkdagen van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 17:00 uur (feestdagen uitgezonderd).
Track & Trace is een handige manier om uw zending met barcode online te volgen. Het enige wat u nodig heeft is de barcode (die ontvangt u per e-mail) en de postcode van u als ontvanger.
Retourneren en ruilen
Niet helemaal tevreden over uw product? Of is het stuk gegaan? Dat vinden we enorm jammer. Afhankelijk van het type situatie zullen we een geschikte oplossing voor u zoeken.
Bedenktermijn en retourneren
- 30 dagen bedenktermijn, na ontvangst van uw product.
- Gratis uw product retour sturen.
- Na het melden van retour, 14 dagen de tijd om uw product terug te sturen.
Product ruilen?
Na ontvangst, verzenden we dezelfde werkdag uw nieuwe product.
Geld terug?
Binnen 3 dagen na ontvangst wordt het bedrag teruggeboekt.
Is uw product kapot na 30 dagen?
Dan heeft u 2 jaar garantie op uw product. Neem hiervoor contact op.
U kunt telefonisch contact opnemen via telefoonnummer: 085 – 0491 536. Wij leggen u graag uit hoe u uw aankoop kan terug versturen via post.
Retourvoorwaarden
Bedenktijd en ontbindingsrecht
Als u een aankoop doet bij Kruiszorgconnect, krijgt u 30 kalenderdagen bedenktijd. De bedenktijd begint op de dag nadat uw order is geleverd. Deze periode geeft u de mogelijkheid het product te bekijken en de tijd te geven om na te denken of u de order wilt houden of retourneren. U heeft na het melden van uw retour 14 dagen de tijd om uw product terug te sturen.
Binnen de bedenktijd heeft u als koper het recht om, zonder opgave van reden, de koop te ontbinden.
Dit ontbindingsrecht geldt uitsluitend wanneer u het product hooguit hebt gebruikt in zoverre dat u kunt beslissen of u het wilt houden of niet. Het recht op ontbinding geldt niet wanneer u handelt in beroep of bedrijf, of als de koop zaken betreft zoals bedoeld in artikel 7:46d lid 4 BW.
Niet-toegestane handelingen
Als koper mag u, met betrekking tot het product waarvan de koop ontboden is/wordt, geen handelingen verrichten die zijn voorbehouden aan de fabrikant of door de fabrikant aangewezen personen. Ook mag u geen handelingen verrichten waardoor waardevermindering aan het product ontstaat of waardoor het product door KZC niet meer als nieuw kan worden aangeboden.
Welke handelingen niet toegestaan zijn, vind u meestal in de bij het product geleverde beschrijving, handleiding of op de website van de fabrikant. Zo mag u bijvoorbeeld niet verzegelingen, onderdelen of serienummers verwijderen.
Schadevergoeding door de koper
Indien u binnen de bedenktijd de producten niet terugbrengt of niet compleet terugzendt of ze in beschadigde of anderszins verslechterde toestand terugzendt, moet u de schade vergoeden die daardoor is ontstaan. Dit geldt ook als de schade is ontstaan tijdens gebruik in naleving van de voorschriften van de fabrikant.
Dit is alleen anders wanneer de schade is ontstaan bij het uitproberen van het product, zoals dat in een winkel ook zou kunnen. Als koper kunt u de verplichting tot schadevergoeding voorkomen door het product na aflevering niet in gebruik te nemen en bovendien alle vereiste zorg te dragen om beschadiging te voorkomen. Dat kunt u doen door de instructies na te leven die KZC bij de orderbevestiging verstrekt.
Bij beschadiging of tenietgaan van een product, heeft KZC het recht op schadevergoeding, tenzij de schade een aantoonbaar direct gevolg is van normaal gebruik. Normaal gebruik heeft uitsluitend het doel het product uit te proberen. Ook moeten hierbij de voorschriften zijn opgevolgd die behoren bij het product of de retourzending.
Niet-retourneerbare producten
In principe geldt het recht op ontbinding niet voor:
- producten die tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
- producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- producten die snel kunnen bederven of verouderen;
- audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper de verzegeling heeft verbroken.
Garantie en reparatie
Apparaten gekocht bij KZC
Garantie
Op alle door KZC geleverde hardware rust de originele fabrieksgarantie. De duur van de garantie wordt bepaald door de fabrikant. De minimale garantietermijn is één jaar. Op de productpagina’s staat vermeldt hoeveel maanden garantie er bij het product zit.
De garantietermijn gaat in zodra je het apparaat in ontvangst neemt, of zodra een monteur het apparaat heeft geïnstalleerd. Werkt uw apparaat niet goed? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Blikseminslag
Door blikseminslag kan uw apparaat kapot gaan. Laat het ons weten. Wij kijken dan wat we voor u kunnen betekenen.
Beschadiging, diefstal en verlies
Is er bij u ingebroken? Bent u apparatuur verloren of is uw apparatuur beschadigd door brand of lekkage? Dan vervalt de garantieregeling bij KZC. Vergoeding voor (reparatie of vervanging van) beschadigde, gestolen of verloren apparaten vallen onder uw inboedelverzekering. Neem hiervoor contact op met uw verzekeringsmaatschappij. Voor vragen over KZC producten kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice. We kijken dan hoe we u het beste kunnen helpen.
Is uw product stuk gegaan? Ontzettend jammer maar dat kan natuurlijk gebeuren! Afhankelijk van het type situatie zullen we een geschikte oplossing voor u zoeken.
Is het korter dan 2 jaar geleden dat u het apparaat hebt gekocht en is het buiten uw schuld om stuk?
Dan heeft u recht op garantie. Na uw melding ontvangt u van ons alle informatie over hoe u het apparaat terugstuurt per post. Neem hiervoor contact op.
Is het langer dan 2 jaar geleden dat u het apparaat hebt gekocht en is het buiten uw schuld om stuk?
Dan heeft geen garantie meer. Mogelijk kunnen wij uw product tegen een vergoeding repareren. Neem hiervoor contact op.
Klachten
We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@kruiszorgconnect.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Voorwaarden
Klik hier om de productvoorwaarden van KZC te bekijken.
Klik hier om de leveringsvoorwaarden van KZC te bekijken.
Retourvoorwaarden
Bedenktijd en ontbindingsrecht
Als u een aankoop doet bij KZC, krijgt u 30 kalenderdagen bedenktijd. De bedenktijd begint op de dag nadat uw order is geleverd. Deze periode geeft u de mogelijkheid het product te bekijken en de tijd te geven om na te denken of u de order wilt houden of retourneren. U heeft na het melden van uw retour 14 dagen de tijd om uw product terug te sturen.
Binnen de bedenktijd heeft u als koper het recht om, zonder opgave van reden, de koop te ontbinden.
Dit ontbindingsrecht geldt uitsluitend wanneer u het product hooguit hebt gebruikt in zoverre dat u kunt beslissen of u het wilt houden of niet. Het recht op ontbinding geldt niet wanneer u handelt in beroep of bedrijf, of als de koop zaken betreft zoals bedoeld in artikel 7:46d lid 4 BW.
Niet-toegestane handelingen
Als koper mag u, met betrekking tot het product waarvan de koop ontboden is/wordt, geen handelingen verrichten die zijn voorbehouden aan de fabrikant of door de fabrikant aangewezen personen. Ook mag u geen handelingen verrichten waardoor waardevermindering aan het product ontstaat of waardoor het product door KZC niet meer als nieuw kan worden aangeboden.
Welke handelingen niet toegestaan zijn, vind u meestal in de bij het product geleverde beschrijving, handleiding of op de website van de fabrikant. Zo mag u bijvoorbeeld niet verzegelingen, onderdelen of serienummers verwijderen.
Schadevergoeding door de koper
Indien u binnen de bedenktijd de producten niet terugbrengt of niet compleet terugzendt of ze in beschadigde of anderszins verslechterde toestand terugzendt, moet u de schade vergoeden die daardoor is ontstaan. Dit geldt ook als de schade is ontstaan tijdens gebruik in naleving van de voorschriften van de fabrikant.
Dit is alleen anders wanneer de schade is ontstaan bij het uitproberen van het product, zoals dat in een winkel ook zou kunnen. Als koper kunt u de verplichting tot schadevergoeding voorkomen door het product na aflevering niet in gebruik te nemen en bovendien alle vereiste zorg te dragen om beschadiging te voorkomen. Dat kunt u doen door de instructies na te leven die KZC bij de orderbevestiging verstrekt.
Bij beschadiging of tenietgaan van een product, heeft KZC het recht op schadevergoeding, tenzij de schade een aantoonbaar direct gevolg is van normaal gebruik. Normaal gebruik heeft uitsluitend het doel het product uit te proberen. Ook moeten hierbij de voorschriften zijn opgevolgd die behoren bij het product of de retourzending.
Niet-retourneerbare producten
In principe geldt het recht op ontbinding niet voor:
- producten die tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
- producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- producten die snel kunnen bederven of verouderen;
- audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper de verzegeling heeft verbroken.
Klik hier om het privacy beleid van KZC te bekijken.
Administratie en accountbeheer
Gegevens wijzigen
Wilt u uw accountgegevens of factureringsgegevens wijzigen? Dit kan via mijnpersonenalarm.nl door een e-mail te sturen naar: info@kruiszorgconnect.nl
Houdt u rekening met een verwerkingstermijn van drie tot vijf werkdagen. U ontvangt van ons nog een bevestiging.
Abonnementen wijzigen
Wilt u uw huidige abonnementsvorm wijzigen of uw abonnement uitbreiden? Dit kan op mijnpersonenalarm.nl of door een e-mail te sturen naar: info@kruiszorgconnect.nl. Houd rekening met een verwerkingstermijn van drie tot vijf dagen.
Abonnement opzeggen
Wilt u uw huidige abonnementsvorm opzeggen? Dit kan door een e-mail te sturen naar: info@kruiszorgconnect.nl
Houdt u rekening met de opzegtermijn van één maand en met een verwerkingstermijn van drie tot vijf werkdagen. U ontvangt van ons een bevestiging.
Telefonisch wijzigen
Wijzigingen kunt u doorgeven via telefoonnummer 085 – 0491 536 (lokaal tarief). Onze openingstijden zijn maandag t/m vrijdag 09.00 tot 17.00 uur.